Ekonomi

Jefferies Çarşamba Günü Çin İnternet Hisselerindeki Düşüşün Nedenlerini Açıkladı

Çin online ticaret sektörü, Devlet Piyasa Düzenleme İdaresi’nin (SAMR) ticari ortamı iyileştirmeyi amaçlayan bir ön belgesine piyasanın verdiği tepki nedeniyle Çarşamba günü hisse fiyatlarında dalgalanmalar yaşadı.

Alibaba’nın hisseleri Hong Kong’da %3,4 oranında gerilerken, JD.com ve Meituan’ın hisseleri sırasıyla %3,2 ve %5,3 oranında düştü.

Toplam 10 bölüme ayrılan ve 40 eylem içeren ön belgede özellikle iki ana alan vurgulanıyor: işletmeler üzerindeki mali yükü azaltmak için platformların ücret yapılarının denetlenmesi ve dijital pazar ekonomisinin sürdürülebilir büyümesinin teşvik edilmesi.

Jefferies analistlerine göre bu sonuncusu, canlı çevrimiçi perakendeciliğin denetlenmesi ve satıcıların bu platformlarda fiyatlarını bağımsız olarak belirleyebilmelerinin garanti altına alınmasına yönelik eylemleri kapsıyor.

Analistler bir raporda, “Çevrimiçi şirketlerin, ücretlerin nasıl yapılandırıldığı konusunda netlik ve tutarlılıkla satıcılara yardımcı olduğu görüşündeyiz” dedi.

Örneğin, Meituan 2021 yılında fiyatlandırma modelini revize ederek sabit bir teknoloji hizmeti ücreti ve teslimat mesafesine, siparişin boyutuna ve günün saatine göre değişen esnek bir teslimat ücreti getirdi.

“Bu, satıcılara hizmet maliyetlerini daha kesin bir şekilde anlama imkanı veriyor. Fiyatlandırma modeli açıklığı teşvik ediyor ve satıcıların karşılaştığı temel zorlukları ele alıyor” dedi.

Alibaba (BABA) için Jefferies, çevrimiçi perakende liderinin satıcılara müşteri trafiği oluşturmak, araçlar sağlamak, mali sübvansiyonlar sunmak ve işlerini büyütmelerini kolaylaştırmak için sermaye sağlamak da dahil olmak üzere sürekli olarak çeşitli yardım biçimleri sunduğunu belirtti.

Buna karşılık JD.com (JD), yeni satıcılar için ücretleri ortadan kaldırarak ve belirli ürün kategorilerinde ücretleri azaltarak hızla genişleyen bir üçüncü taraf satıcı ağı geliştiriyor ve satıcıların işlerini büyütmeleri için daha elverişli bir ortam yaratıyor.

Buna karşılık Jefferies, otomatik fiyat değişiklikleri konusunda satıcıların mutabakatının gerekliliğini vurguladı.

Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu